fredag 2 november 2007

Facebook-grupper

Det är faktiskt inte BARA Facebooks fel att jag nästan aldrig bloggar nu. Så gott som all tid som inte går åt till jobb, Rufs, sömn och diverse skittråkiga hemmasysslor ägnar jag nu åt att skriva på romanen (minst tio timmar i veckan, vilket är sjukt mycket för en nästan heltidsjobbande småbarnsförälder – tycker JAG i alla fall).
Spurtar mot mållinjen och är så jävla nöjd och stolt och stöddig, den där underbara ”det här är det bästa jag har gjort”-känslan som gör det värt att fortsätta trots att man är en av de där miniupplageförfattarna som tjänar mindre än en månadslön på en bok.

Varje gång jag kollar på Nancis friendslist på Facebook blir jag lika upprymd. Hon startade gruppen ”Leif Pagrotsky – den store lille mannen” och VEM addar henne senare som vän – jajamen, den store lille mannen själv!

Grupper jag själv funderar på att starta på Facebook:

1. Missiondansen
En grupp för alla som på nittiotalet (eller kanske än idag ...?) ockuperade dansgolv med The Missiondansen ... samt de som hatade dem som dansade den.

2. Emotofober –unite
En grupp för alla med spyfobi – vi ventilerar vår skräck och utbyter tips och tricks.

3. Tourettes
Vi tävlar om vem som gjort den värsta blundersen, samt triggar varandra till att utföra nya stordåd.

4. Dvärghumor
Vi som inte kan sluta med dvärgskämt trots att vi vet att det är så jävla politiskt inkorrekt. Hör delvis ihop med grupp tre eftersom dvärgskämten gärna börjar hagla vid mycket olämpliga tillfällen.

5. Vi som alltid får se vår hembygd på Efterlyst
Helt enkelt det. Vi som ALDRIG får se vår hembygd i några andra tv-program än Efterlyst. (Jo förresten. Ibland är det någon miljöbild som illustration till ett eländesreportage om "invandrarförorter".)

Inga kommentarer: