lördag 29 december 2007

What a waste of ledighet ...

Så. Det var den julen.
Har jag ...
... läst alla de där böckerna jag längtat efter, mumsat kakor och praliner och njutit av att vara ledig?
Svar: Nej.
... städat den sunkiga lägenheten, rensat ut bland Rufens för små kläder och satt ihop lagerhyllan till källarförrådet så att nämnde Ruf äntligen kan få sitt rum, nu belmarat med bråte?
Svar: Nej.
... jobbat hårt på romanen, gjort research, funderat på hur jag kan skriva om vissa grejer och få bättre balans?
Svar: Nej
... umgåtts med släkt och vänner och Ruf?
Svar: Nej.
... jobbat undan grejer så det inte blir så stressigt när jag kommer tillbaka till jobbet EFTER jul?
Svar: Nej.

Så vad har jag gjort då?
Haft fucking streptokocker! Haft så ont i halsen att jag levt på te och glass och varma koppen och försökt sova bort eländet. Svajat runt i pyjamas och tyckt synd om mig själv och haft feberfrossa och ont i hela kroppen. Och nu är jag NÄSTAN frisk men ändå så sjuk att jag inte kan göra någonting och jag håller på att bli tokig av frustration och rastlöshet.
Så nu bloggar jag utan att ha NÅNTING att skriva om. Tänkte att det skulle lätta på frustrationen. Men det gjorde det inte.
What a waste of ledighet ...

Inga kommentarer: