onsdag 11 mars 2009

Han?

Var på ultraljud på förmiddagen. Vi hade inte tänkt ta reda på kön, men när barnmorskan (eller vad nu de som sköter ultraljudsapparaterna har för titel) hade gått igenom att alla delar fanns på plats, gäspade visst ungen och hon kläckte ur sig:
”Oj, där gäspade han visst.”
Han? Var det en slentrianmässig felsägning, eller hade hon sett något som vi missat?

Väl tillbaka på jobbet visade jag bilderna för några kollegor som fick tolka om DE såg något som jag hade missat. Det gjorde de. De såg världens största pung(rent proportionerligt, alltså), de såg en navelsträng och de såg en av otaliga salta skumbananer jag satt i mig på sistone, som tydligen hamnat fel. Ja, ja, vi får väl se. Vissa får åttlingar, andra får ett barn med världens största pung.

Andra glada nyheter:
1. Äntligen! I detta nu står vår nya diskmaskin och hummar så vackert i köket. Jag tror det fortfarande knappt själv, måste kolla så att disken faktiskt är ren innan jag förstår att det är sant.

2. Restaurangen Vapiano har öppnat vid Gamla stans t-bana. Hurra! Ännu ett lunchställe. Har redan varit där två gånger på en vecka. Gud vad man inte är bortskämd med fräscha lunchställen när man jobbar i den här delen av stan. Den äckligaste Gamla stan-lunch jag ätit var nog en kletig tonfiskmacka på nåt slags croissantbröd. Jag kände mig liksom matförgiftad redan medan jag åt den.

3. Dessutom har de öppnat en liten livsmedelsaffär i bottenplanet. No more lång vandring till Konsum, Järntorget i snålblåsten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Barnmorskorna sa han om våra tjejer också, båda gångerna. Tråkigt nog är det normen. Så var inte säker på en lillebror.

Anonym sa...

Väldigt irriterande. De sa "han" första gången och "hon" andra gången för oss ... Och, det stämde ju. Men man kan nog inte vara lika säker på ett han som på ett hon. Han är nog mer norm.

Anonym sa...

Ja, kan de inte fråga om man vill veta först? Vår sa också "han" om lillebror, och det var det ju :-(

Anonym sa...

Alltså, det var inte så att vi blev besvikna över att det var en "han" :-D Men vi ville inte veta det i förväg, alltså.

Tittip sa...

Hm, ja, då tänker jag behålla lite av spänningen i alla fall. Fast det verkar ju vara idé att börja tänka lite på killnamn.