onsdag 4 mars 2009

Horace och de saknade naanbröden

Jaha och vem kommer instormande med fladdrande rock och vilt stirrande ögon när jag, Annika och Ylva ska peta i oss en stilla lunch på den lokala indiska buffén? Jorå, allas vår Horace, som dessutom tänker tränga sig i kön som något alldeles självklart. ”Ursäkta, finns det fler naanbröd?” var de enda ord jag hörde honom yttra.

Andra saker jag gått runt och surat över på sistone:

1. Kulturgubbar
Närmare bestämt kulturgubbar som i tid och otid ska hålla på och yra om vår tids fördumning och hur folk blir idioter av att se dokusåpor på teve. Det är en så jävla enkel åsikt att ha att jag inte fattar hur de ids. ”Fördumning” är nog det mest fördummande ord jag vet. För vad vet Ulf Lundell, Carl-Johan Vallgren och Stig Larsson om vad jag får ut av dokusåpor, varför jag tittar? Och är det inte de som är rätt korkade om de överhuvudtaget aldrig bryr sig om att ens tänka på varför folk kollar på det (jo, just ja, det är ju för att folk är idioter)? Och exakt vad var det som var så himla djupt och livsavgörande med kulturen ”förr i tiden”? Att det var ännu mer stängt för någon som inte tillhörde ett fåtal privilegierade att över huvudtaget få yttra sig?

2: Lönesänkning
Nej, vi har inte fått det förslaget på mitt jobb. Men bara tanken på det får mig att se rött. Fine, jag sänker gärna min lön. Om jag och företagets chefer tjänar lika efter lönesänkningen. Kör för fan med platt lönesättning och inga bonusar om nu företaget ska räddas.

3. Diskmaskinen
Posten. Stockholmshem. Elgiganten. Se föregående gnällinlägg. Nej, vi har fortfarande inte en fungerande diskmaskin.

4. Marskatter
Våra tjockisar springer runt och ylar på nätterna, galna av kåthet. Herregud, de har ju inte ens en pung, borde inte den sortens känslor ha skurits bort under själva kastrationen?

5. Snark
Nu går jag runt med plastring i näsan igen. Men inte fan hjälper det. Jag snarkar så våldsamt att jag väcker både mig själv och Rufus jag vet inte hur många gånger per natt (och dessutom misstänker jag att det är därför jag har skitont i huvudet nästan varenda dag).

Inga kommentarer: