söndag 15 mars 2009

Hello Saferide

Ja herregud, jag skulle ju ta och blogga nu när jag till och med tagit mig någon annanstans än till jobbet eller hemmet, var nämligen på konsert (Hello Saferide) i fredags. Och så är jag alldeles för trött för att göra det. Men en massa spännande saker hände, både innan, under och efter konserten, t.ex:

1. Lik
Vi såg två poliser stå och vakta en drunknad kropp vid vattnet på Riddarholmen när vi gick från jobbet till t-banan. Fast vi fattade inte vad det var utan såg bara en klump som vi konstaterade förmodligen var ”en häst eller något annat djur”. Sedan tänkte vi inte mer på det förrän det var en notis i DN om en människokropp som hittats i Riddarfjärden. En häst eller något annat stort djur? Snillen spekulerar …

2. George Costanza-moment
Innan konserten käkade vi svingod meze på Lebanon. Det enda som var lite märkligt med stället var att de hade en garderob med garderobsavgift. Jag hade givetvis glömt bort att ta ut cash och blev därför lite stressad över det här. Så när notan kom in och vi betalade med kort och jag hittade raden ”garderob” skrev jag gladeligen dit 10:-. Fast det kunde ju inte gubben i garderoben veta. Därför sa jag högt och ljudligt, flera gånger, ”ja, jag betalade ju garderoben på notan jag” som en idiot. Eller som en: What would George Costanza do? Jag tyckte ändå att gubben i garderoben kollade konstigt på mig.

3. Överklassbrud
På själva konserten hamnade vi precis bakom en brud som såg SÅÅÅ överklass ut. Sådär lite för blankt och lite för slätt blont hår, scarf, randig tröja och en förlovningsring som hon stolt visade upp för väninnorna. Cia, som stod närmast, rapporterade vad de pratade om. Först var det hennes inplanerade bröllop i sommar och så var det väninnornas undran om de skulle skaffa barn snart. Och sedan berättade hon att hon hoppades på att få jobb i garderoben under Timbuktus turné i sommar. Eh …

4.Hemresa
Klockan var halv tolv på natten och jag lyckades ta mig från Djurgården till Skärholmen på 40 minuter! Med kollektivtrafiken!! Utan färdplanerare!!! Och det var inte ens någon som spydde i min närhet. Mao. En perfekt avslutning på en lyckad kväll (men fan vad trist det är att inte få dricka nånting). Mao. Jag är officiellt en pensionär igen, som överhuvudtaget lägger någon vikt vid själva hemresan och tycker att den är bra - just för att ingenting händer på den.

2 kommentarer:

Medelklassman sa...

40 minuter? Nu ljuger du. Så snabbt går det aldrig!

Tittip sa...

Okej då. 45. Inte mer, jag svär.