fredag 30 maj 2008

Material girl (uppdaterad version)

Jaha. Ska jag byta namn på bloggen nu då? It’s hard to be a saint in Skhlm - capital of shopping. För det är ju så det heter nu, har något snille (som troligtvis inte bor här själv) bestämt.

Vi som bor här i Skhlm - capital of shopping sysslar inte med basala grejer som att sova, laga mat, skita och tömma kattlådan - nej, det enda vi gör är att glida runt med en gigantiskt pappersmugg latte från Espressohuouse och shoppa. Efter klockan sju förångas vi och lägger oss som polish på gallerians golv.

Förlåt, Hoplouie, för att jag skrev spydiga grejer om din/er syn på förvandlingen av Skärholmen, alias Skhlm - capital of shopping. För ack så rätt du/ni fick till slut …

(och nu måste jag skriva något mer eftersom bloggen blev exakt 666 tecken, hur scary är inte det?)

Pga ett FATALT faktafel har jag redigerat texten (jag påstod att stället där jag bor heter Skhlm - shoppingstaden).

Inga kommentarer: