söndag 8 juni 2008

Best of Tradera

Så jävla varmt idag att jag och Peter nästan slogs om vem som skulle FÅ stanna hemma och städa och vem som skulle gå ner till stranden med Rufen. Jag vann och dammsög mig död i inomhussvalkan (vår städdeal går ut på att en håller sig hemifrån med Rufus och en stannar hemma och städar).

Best of Traderas köpesannonser
(Tack Peter för researcharbetet!)

1. Indianklänning
Söker en prärieindianklänning med tillhörande leggings (OBS, inte dagens modeller), utan leggings som indiankvinnorna bar under klänningen. samt matchande mockasiner. Klänningen och tilllbehören ska vara dekorerade på traditionellt sätt samt hjortskinnsfärgade men behöver inte vara av hjortskinn - möjligtvvis ska mockasinerna vara av hjortskinn om det går att få tag på sådana.. Det ska vara såpass kraftigt tyg i klänningen att den inte fladdrar i vinden utan behåller sin raka form.. Det är *inte* in så kallad ''Indian Princess Dress'' eller maskeraddräkt ag sökir utan en replik av en äkta prärieindianklänning. Finns det peruker som gör att man ser ut som en äkta indinkvinna här på 'tradera?

Mina mått är Byst: 102/42in, midja 113/46in, höft 120/48in, längd 165cm/5ft 5in, armlängd 54cm/22in och skostorlek 42.

2. Hundkeps
Nån som har en Hund keps aatt sälja. Den ska passa till en
Shetland Sheepdog. (mini collie )

Svar: Hej
hade såna tidigare till mina tibetanska terrier, ska kolla
om jag har någon kvar.
Mvh Temali

3. Bår till fotbollsplanen
Bår som vi kan ha på våran fotbollsplan, att bära ut ev.
skadade i väntan på läkarehjälp. Tips på vart jag kan köpa
begagnad eller ny mottages tacksamt. Meila mej gärna. Alla svar mottages med glädje.

Svar: kanske ni kan kolla med sjukhusen! dom borde kunna ha
ngn som är litet trasig som inte funkar i tex ambulanser men
funkar väl på fotbollsplan?

4. Humleplanta
Jag missade tyvärr den utbjudna humleplantan med kottar!
Söker därför på nytt humleplantor med kottar

Svar: Har humle i trädgården som det blir kottar på lite
senare fram i sommar. Hör av dej till min mailadress.

5. Kavaj, kappa eller liknande
KAVAJ KAPPA eller liknande. ,rutig eller blommig eller
mönstrad. i stl 38 40 ny eller i fint skick ps mejla svaret

Inga kommentarer: