fredag 31 oktober 2008

Look-a-likes

Oj, oj, oj, nu har vi både en Dr Bombay look-a-like och en Snoop Dog look-a-like (fast med en festlig, lockig page!) som stryker runt här bland höghusen. Vad blir det härnäst? Vanilla Ice?

Tio svenska kändisar jag inte vill läsa ett ord till om:

1. Pernilla Wahlgren
Eller egentligen hela klanen Wahlgren. Kan de inte bara emigrera?
2. Blondinbella
Varför vet jag ens vem hon är? Vad har hon för rätt att uppta minne i min hjärna? Grejen med bloggar är ju att folk ska få söka sig dit frivilligt, så varför är hon med i varenda tidning man ser helt plötsligt?
3. Brolle Jr
Har det någonsin stått nåt intressant om honom någonstans? Nej.
4. Malin Berghagen
Inklusive stylade barn - på framsidan av varenda hopplös mammatidning som finns.
5 +6: Måns Zelmerlöv & Marie Sernholt
Är det bara jag som tror att de i själva verket är kloner eller androider?
7-8: Systrana Graaf
Se punkt 4.
9: Filippa Reinfeldt
Se punkt 6. Extra läskigt eftersom hon dessutom har makt.


Och fem det står alldeles för lite om (alla mina positiva kändislistor innehåller av någon anledning ungefär samma personer):
1. Leila K
DEN självbiografin skulle jag vilja läsa. Till skillnad från de flesta andra av svenska kändisar. Åh vad jag önskar att hon kunde göra storstilad comeback och slå världen med häpnad.
2. Thorsten Flinck
Mannen som är den största moderna myten vi har - trots att han fortfarande är i livet.
3. Leif GW Persson
Jag blir på gott humör bara jag tänker på honom.
4. Stig Larsson
De senaste åren har det stått på tok för mycket om Stieg och alldeles för lite om Stig. Alla som kan orsaka folkstorm förtjänar att vara med på min positiva kändislista.
5. Ken Ring
Varför är HAN aldrig med på några vimmelbilder?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Intressanta namn allihop. Men jag vill också läsa mer om Stina Nordenstam, Joakim Thåström och Robert Blom (var tog han vägen?)
/David

Tittip sa...

Ah, ja, Thåström min gamle hjälte. Men VEM är Robert Blom?

Anonym sa...

"Hata Lidingö, hata Danderyd, Hata Östermalm!" Ringer det en klocka?

Tittip sa...

Nej, fast nu har jag googlat honom och upptäckte att han är född i Vårberg.

Anonym sa...

Haha, jag råkade slänga ur mig lite slarvigt på väg till lunch en dag att jag avskydde Filippa och Fredrik ungefär lika mycket, och att jag skulle kunna tänka mig att... varpå min kompis avbröt mig och avslöjade att Filippas bror jobbar på vår grupp. Hoppsan. Så nu måste jag halvacceptera F pga av brodern som jag typ inte har något emot.
och Leif GW beundrar jag trots att han bara är en tvärhand hög. Han likbesiktigade en älg en gång, tillsammans med min frisör och några andra skjutglada kamrater ute i nån skog nånstans. Bara en sån sak.

Tittip sa...

"Trots att han bara är en tvärhand hög?" Vad menas? Är det inte alltid de som är en tvärhand hög som man beundrar?!

Hur som helst - att NÄSTAN ha likbesiktigat en älg med GW - respekt!