söndag 22 april 2007

Nu jävlar ska jag

Nu jävlar har jag gått med i viktklubb.se. Det var Nanci som tipsade – det är nämligen idealdieten för alla med ocd. Man skriver in ALLT man äter per dag, plus ALL rörelse och så räknar datorn ut om man håller sig inom den tidigare uträknade kalorigränsen. Man blir HELT besatt, och eftersom man i princip inte får äta nånting (min dagsranson är bara 1300 kalorier) har jag börjat gå flera timmar om dagen. En sjuk grej är dock att man enligt den här sajten förbränner MINDRE på att gå med barnvagn än utan. Eh? Gäller det även om man stretar på i värsta uppförsbacken med tio kilo bebis i vagnen? Hur är detta i så fall möjligt? I kategorin ”Lek med barn” borde man också få skriva in hur mycket barnet väger. Man blir faktiskt HELT utmattad av att dansa discodans med Rufen i famnen. Med en vanlig pyttebebis borde man rimligtvis förbränna mindre.

G och Tom kom hit en sväng. Vi började med att gå till Zetas snobbträdgård. Fan vilka villor det finns i Segeltorp. Bland annat några nya de håller på att bygga i värsta rikingamerikanska stilen (”Juggemaffian”, sa G tvärsäkert) med pelare på verandan och allt.
Planen var sedan att grilla, men som vanligt var det för kallt att vara nere vid sjön så som vanligt blev det elgrillen på balkongen (för att festa till det lite och impa på Tom satte jag igång vår urtjusiga flamingofontän, tyvärr började den läcka över hela bordet och tyvärr låg det en halvdöd fluga i vattnet och drog ner aptiten en aning).

Mina senaste ”Nu jävlar ska jag ...”

1. Nu jävlar ska jag gå ner minst sju kilo
Varför, varför hade man så kass självkänsla på den tiden man var smal och snygg? Totalt bortslösat! Nu rultar man runt och är rätt nöjd med sig själv ... ända tills någon tar en bild på en och det går upp för en hur tjock man verkligen är.

2. Nu jävlar ska jag ta körkort
Planen är att åka hem till mina föräldrar i Dalarna i två veckor i sommar och gå på intensivkurs i Falun. När man är föräldraledig har man ju faktiskt tid, plus att hjärnan suktar efter något som liknar en utmaning.

3. Nu jävlar ska jag göra färdigt romanen
Det har gått så pass lång tid nu att jag kan jobba med den mer som en redaktör och mindre som ... eh ... ”konstnär” (i brist på bättre ord). Nu när Rufus börjat somna tidigare på kvällarna går det faktiskt att ana ett slut. Och den blir jävligt bra ...

4. Nu jävlar ska jag göra i ordning balkongen
Hittills har jag fått upp den läckande flamingofontänen. Och Peter har fått igång den. That’s it. Men en flamingofontän gör tyvärr ingen sommar. Tyvärr är dessutom luften här i Skäris så förorenad att allt nästan omedelbart täcks av en grå hinna av avgaser.

5. Nu jävlar ska jag göra mer pedagogiska aktiviteter med Rufs
Typ, åtminstone gå på öppna förskolan ibland. Och lära mig fler ramsor. Och sjunga fler sånger för honom. Och läsa fler böcker. Och skaffa barnförsäkring (nåja, det kanske inte är så pedagogiskt).

Inga kommentarer: