söndag 8 april 2007

Total rappakalja

Ah, så blev det påsk i alla fall inte. Fast det blev ingen pick-nick nere vid Sätrastrandbad, som jag planerat, det var för kallt. Istället kom G, Anna och Gustaf hit(de två sistnämnda skulle egentligen ha varit i Wien, men missade sitt plan efter att någon hoppat framför det tåg på Arlandabanan där de befann sig). Och Anna hade med sig Total rappakalja för gamla tiders skull. Vilken lycka! Vi lyckades nästan lura G att man var tvungen att rappa fram de olika alternativen. Efter att ha gått ut hårt i kategorin Om vad handlar filmen? (filmen hette Erotikon och min handling var: En man iförd svankostym attackerar kvinnor på Londons gator) blev jag dock sämre och sämre, såväl grammatiskt som fantasimässigt som humormässigt. Jag vet inte om det berodde på sömnbrist eller det faktum att de andra snapsade och jag var spiknykter. Anna berättade att de slutat tillverka det spelet, numera finns bara gamla vanliga Rappakalja - vilken skandal!

En syn för sargadeögon:
påsk
Glad påsk! Jag vet inte vem som har gjort det, eller hur, men jag blev superlycklig av att se det här trädet på vår gård när jag kom ut på skärtorsdagen.

April
Vår almanacka där barn från Skärholmen ritat teckningar. Saif Haddad har verkligen fångat det ”svenska” utseendet.

og
Min gangstason sitter i sin Adidashoodie och dricker Babyplus i solen vid Skärholmens gård.

Tyvärr glömde jag kameran hemma när jag gick till Sätra förra veckan. Annars hade jag tagit en bild på livsmedelsaffärens reklam för Toa Pappar.

Inga kommentarer: