tisdag 14 augusti 2007

Irriterande (om än inte katastrofala) saker som händer mig blott allt för ofta:

1. Jag hänger ut genom köksfönstret och ropar på våra feta kattkräk sent på kvällen när jag egentligen bara vill gå och lägga mig (samtidigt hör jag stackars grannar stänga fönstren på våningarna ovanför för att slippa lyssna till mig).

2. Just när jag sover som djupast vaknar Rufen och vägrar att somna om trots att jag sjunger Vyssan lull 48 gånger (med det ”poetiska” innehållet utbytt mot olika katter som går på vägen och är snälla, tjocka, bruna, vita och har krokiga svansar).

3. De där skitäckliga Enirodvärgarna med Smurfrösterna är på teve.

4. DVD-skivan (från hyrstället här i Skäris) hakar upp upp sig/hänger sig JUST när filmen är som bäst/läskigast/mest spännande.

5. När jag precis ska hugga in på middagen och blodsockernivån är så låg att jag skakar och bara kan fräsa som svar på allt ringer telefonen. I nio fall av tio är det någon telefonförsäljare från ett telefonbolag.

Inga kommentarer: