torsdag 24 januari 2008

Best of Thorsten

Åh vad jag är less på det här! Att vara sjuk, that is. Jag har gått från att ha ett hejdundrande immunförsvar och aldrig vara mer sjuk än lite snorig, till att ligga däckad minst en gång i månaden. Vet inte om det är ovanligt onda bakterier som dras hem från öppna förskolan eller om det är sömnbristen som slår ut immunförsvaret totalt. Eller så är det för att jag sitter i kontorslandskap.

Ikväll går det i alla fall att sitta och softa framför teven hela kvällen – ny serie på trean vid åtta, Efterlyst vid nio, Californication vid halv elva. Annars fördriver jag som vanligt tiden på Flashback. Min nya favorittråd (förutom den gamla härliga Kriminella åttiotalskändisar) är Thorsten Flinck under ämnet skvaller. Folk berättar helt enkelt sina bästa ”Jag mötte Thorsten”. Här kommer några highlights (det är kopierat direkt från sajten):


Best of Thorsten:


1. Förfest med Thorsten!

"Jag hade Torsten över på en förfest förra sommaren, blev en ganska vrickad tillställning. Det började med att jag fick öppna porten åt han, då klockan var efter 21:00. Jag hade inte personligen träffat han innan, men han presenterade sig och verkade glad.
Det kan bli lite konstig tyst i hissen, med en person man inte känner. Detta avhjälptes snabbt av Torsten, som rätt och slätt fäller kommentaren "Rövsmör". Efter en liten konstpaus (där jag mest skrattade och undrade vad han menade), undrade han om det fanns några tjejer som gillar rövsmör på festen."

2. Utekväll
"Jag delade en cigarr med herr Flinck på Lemon vid Kungsholmstorg för en del år sedan. Det var i samma veva som han tog in på hotell och trashade rummet och snodde någon tavla. Han hade visst fått stryk av några indrivare och vågade inte bo hemma.
Hursomhelst var han trevlig men jävligt packad. Det var hans cigarr och han bjöd runt den till alla kring bordet. Den var rätt fuktig....
Det roligaste var dock att han stötte på en kompis till min tjej. Det är en väldigt vacker kvinna, och Thorsten föreslog att de skulle gå hem till honom. "Du vet, bara för att snacka, det behöver ju liksom inte vara kuk-fitta, kuk-fitta, kuk-fitta, kuk-fitta, kuk-fitta, kuk-fitta, kuk-fitta, kuk-fitta, KUK-FITTA!" ..... "Förstår du".
Behöver jag tillägga att hon inte nappade?"

3. Apoteket Klaraberg
"Såg herr Flinck på jourapoteket klarabergsviadukten. Han var narig som en chimpansröv i ansiktet och plockade på sig mer eller mindre varje receptfri hudkräm dom hade. När jag sen satt och väntade på recept så slog han sig ner bakom mig med en gitarr i ett fodral. Helt plötsligt reste han på sig och rusade ut från apoteket och glömmer gitarren. 20 minuter senare kommer han tillbaka och hämtar den, hela tiden grymtande som lasse congo."


4. Uppsala
"En polare kom o hälsade på mig när jag bodde i sthlm. När han klev av tåget o in på centralen så skriker Torsten Flink; Tjenare din gamla tjackpundare åt min polare från andra sidan centralen. Han rusar fram till min kompis o tar i hand och snackar med honom som om de vore gamla polare. Torsten babblade på i 5 minuter innan han stack iväg. Min polare är ingen man förväxlar så lätt med någon annan. han är 2 meter lång o ser inte ut som en vanlig svensson."
(bloggförf. anmärkning: eh, det har aldrig slagit dig att din två meter långa polare kanske ÄR tjackpundare???)

SCENSKR_CK_83997w

Inga kommentarer: