onsdag 21 januari 2009

En autentisk konversation från vårt köksbord

Jag: Du vet häromdagen, när jag satt uppe och kollade på teve, så kom Moggen (=vår feta kastrerade hankatt) och trampade på min mage sådär som han brukar. Och när han hoppade ner därifrån så var det en slemmig brun fläck på filten! Äckligt, va?
Peter: Vadå, en brun fläck?
Jag: Ja, jag vet inte om det var från röven eller från ... ja, nån annanstans, men visst är det äckligt?
Peter: Alltså du måste ju köra ner honom när han håller på sådär. Jag fattar inte varför du låter honom.
Jag: Jamen oftast trampar han ju bara en liten stund innan han ska lägga sig ner, inte för att snuska sig.
Peter: Jag skulle aldrig låta honom hålla på sådär. Du måste köra ner honom när han börjar trampa.
Jag: Tycker du att det är djursex?
Peter: Nej, jag tycker bara det är … ovärdigt. För både honom och dig.

6 kommentarer:

Hans Wennberg sa...

Frågan är vad 'Peter' har emot er katt?
Det är väl mysigt när de kommer och vill vänslas lite (icke att förväxla med sex). Att det sedan just denna gång innebar en brun slemmig fläck betyder inte att det alltid blir en brun fläck utan snarare att katten ifråga har något problem med analöppningen alternativt har tvättat sig lite slarvigt.

Medelklassman sa...

Får jag skriva av det här inlägget och visa upp det så fort någon frågar varför jag inte gillar husdjur?

Tittip sa...

Hans Wennberg: Problemet är att just den här katten dessutom är överviktig, så så länge han står där och trampar/mosar magen på en är det faktiskt inte ett dugg mysigt. Varför kan de inte bara lägga sig ner direkt?

30+: Go ahead ... Varje djursort har sannerligen sina specifika äckliga vanor. Konstigt nog vill jag alltid ha husdjur ändå.

Piakvinnan sa...

Mäh. Husdjur är nice. Lite bajs får man räkna med.

*spinner*

Anonym sa...

Haha, gulligt med en katt som är kelig. Alls inget fel i det tycker jag! Ha det bra!

Anonym sa...

Trevlig blogg du har förresten! Har precis kikat runt lite.