tisdag 24 februari 2009

Kur mot kroglängtan

Nu har jag hittat den perfekta kuren mot kroglängtan (som det är mycket lätt att drabbas av när man vaggar runt och är tjock och gravid och inte får röka eller supa eller göra nåt annat man vanligtvis tycker är roligt). Nämligen att titta på Den rätte för Rosing. Jag klarade nästan inte av att titta och satt och skrek och utstötte äcklade läten över snubbarna de skrapat fram. Och plötsligt mindes jag ju med förfärande tydlighet vad som EGENTLIGEN händer på krogen mellan drinkarna och cigaretterna. Alltså. Det här är INTE den sortens snubbar som raggar på mig, däremot ser jag dem ofta, ihärdigt raggande med idel sliskiga repliker på snyggare tjejer, samtidigt som de ger varandra menande blickar och miner så fort tjejen som utsatts för raggattacken tittar bort. Peter kunde givetvis inte heller låta bli att titta (särskilt inte när jag satt och skrek hela tiden) och det var blott allt för lätt att hitta på talande namn på dem allihopa: seriemördaren (alltså, han med silverhåret i hästsvans), tjackpundarn, vettvillingen, runkaren.

Och som om inte äckelkvoten redan vore fylld måste man se den där Pirate Bay-mannens enorma fittskägg varthän man vänder blicken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, du satte ord på det. Jag har också äcklats av det där jävla fildelarskägget. Exakt! Det liknar fitthår.

Anonym sa...

Men han den före detta chippendalen då, hur slibbig var inte han? Stackars Linda Rosing!

Tittip sa...

Tydligen finns det nån Facebookgrupp som pekar ut chippendalen som våldtäktsman. Mmm, fresh!