måndag 2 februari 2009

Två fettos


Jag vet inte vem som för närvarande är mest besatt av mat och ätande, vår tjocka katt Moggen (obs! Nu med bildbevis!) eller jag. Vi försöker banta ner honom genom att bara ge mat på vissa tider – vilket resulterar i att han ständigt går och jamar jävligt missnöjt, tvångstrampar på min mage (jamen fatta hur tung det känns när HAN står där och trampar) och dammsuger golvet på smulor och matrester.
Och så jag då. På mitt skrivbord på jobbet har jag ett berg av nötter, halstabletter, turkisk peppar, syltad ingefära, frukt. Och varje dag tar jag en tur förbi det förrädiska mat-på-jobbet-skåpet och tjackar på mig mer. Annika i båset bredvid hojtar: ”Fan, din arm går ju som nån jävla pistong mellan påsarna och munnen”, och nu har hon dessutom hotat med att sätta ett streck på ett särskilt papper varje gång jag stoppar något i munnen (”Fast då får jag fan hämta nåt blädderblock för att det ska få plats med alla streck”). Vilket förstås innebär att jag varje gång Annika lämnar sin plats hetsäter och sedan, när hon kommer tillbaka, låtsas som ingenting.
Okej, jag är gravid, men det är bara löjligt att påstå att allt det här skulle handla om cravings. Vad det i själva verket rör sig om är att jag ju vet att jag ändå kommer att bli stor som ett berg och inte kunna ha mina kläder, och vad är det då för poäng med att inte äta?
Imorgon bitti ska jag dessutom gå på nåt dödstråkigt glukosbelastningstest på vårdcentralen vilket innebär att jag inte får äta eller dricka på hela kvällen eller morgonen. Så nu kan jag bara tänka på vad jag känner för att äta.
Så pratade P och jag om att han skulle gå ner och köpa nåt riktigt mumsigt på Ica, typ semlor, bara för att fresta mig. Han: ”Och så köper jag med mig sån där god dricka också.”
Jag: ”Vadå för dricka?”
Han: ”Cuba cola.”

Ha, ha, så talar en sann vänsterman, INGEN på denna jord kan väl på allvar tycka att Cuba cola är gott.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till kotten!!!

Hans Wennberg sa...

Har de Cuba Cola på ICA?
Förr fanns den bara på kulturrevolutionära kooperativa Konsum! Tiderna förändras!

Å så är Cuba Cola gott. Så det så.
Fast Ubuntu är rättvisare.

Piakvinnan sa...

Oh, mein got, vilket flubbo till katt ;-) Och tänk då när du skriver att ni är två om prispokalen...

Närå, så illa kan det inte va.
Och så illa kan det inte va att man dricker Cuba Cola.

Medelklassman sa...

Cuba Cola, det var det man fick dricka som tonåring eftersom föräldrarna vägrade köpa den amerikanska förlagan. Sen satt man där och tvångsdrack, för det var ju ändå läsk och inte mormors vinbärssaft.

Detta resulterade i att jag i vuxen ålder överdoserade coca-cola. Minst en pet-flaska om dagen. Det var tider det.

Sanloko sa...

Whohooo! På smällen igen, stort grattis till hela familjen. :-D

Tittip sa...

Nej, de har inte Cuba Cola på Ica. Inte på Coop heller. Tror de har det på fiket Blå Lotus, dock.
Och jag tror också att jag tvingade mig själv att tycka det var gott en gång i tiden. Men nu hyllar jag istället Dr Pepper oreserverat.

Och tack för gratulationerna, förresten!

Anonym sa...

Haha, nä, ingen kan på allvar tycka att Cuba Cola är gott!