måndag 22 januari 2007

Dagliga rutiner

Eftersom jag har OCD gillar jag förstås den strikta rutinen i mitt liv just nu. Varje dag är den andra lik – vaknar, ammar, äter frukost, plockar ur diskmaskinen, plockar i ny disk, laddar tvättmaskinen, ammar, går ut och går och handlar ... och så vidare, ja, ni hör hur festligt det låter. Samtidigt är det lätt deprimerande att allt som inte har med Rufen att göra är så ... flyktigt. Jag kan känna mig nöjd när jag har hunnit plocka i och ur diskmaskinen och laddat tvättmaskinen, men då gäller det att jaga undan tanken på att det inte är något bestående utan att jag tvärtom kommer att göra precis samma sak nästa dag och nästa och nästa ... Det var lite det som var det mest knäckande med att jobba som städerska också. Man hade ”sitt” område och gjorde exakt samma saker dag efter dag, och det spelade ingen roll hur bra man städade – man var ändå tvungen att göra exakt samma sak nästa dag igen. Jag tror man kan bli galen till slut om INGET man gör är bestående, om det inte finns någon utveckling i något man gör. Men det gör det tack och lov i Rufus, som ler nu och klarar av att hålla i saker.

Värsta bråket i en lägenhet i huset tidigt i morse, först dunsade och skreks det, sedan stormade den ena parten iväg och krossade glaset i ytterdörren.

Och häromkvällen var det nåt bisarrt karaokeparty – antingen i en lägenhet eller i kvarterslokalen härunder. Det började med rockabillytoner, övergick till latinamerikansk karaoke, sedan marschmusik och så karaoke igen. Tur att det händer saker runt omkring när allt här står stilla.

Saker jag för närvarande äter alldeles för mycket av:
1. Ahlgrens bilar
2. Kexchoklad
3. Färdigmat
4. Fikabröd
(mamma hade med sig tre big pack med hembakt fikabröd när de var här i fredags. Jag: ”Oj, du hade slagit till rejält med fikabröd ser jag.” Hon: ”Ja ... men jag trodde ju att din syster och hennes barn också skulle komma.”)
5. Färsk ananas

Inga kommentarer: