tisdag 6 februari 2007

I närbild: Kukorvar

Fick ett paket med fina Po.p-kläder av min barndomskompis Therese. I paketet hade hon även stoppat ner två nummer av Bump – tidningen jag brukade göra till henne när jag var tio, elva år. Herregud, Tourettes, jag säger bara det.
Medan andra tjejer i min ålder träffade killar, åkte in till stan och kollade på kläder, lyssnade på musik eller hängde på skolgården, satt jag hemma och ”författade” intervjuer med Kukorvar:

I närbild: Kukorvar:
Hejsan Kukorvar! Hur träffades egentligen du och Olle P?
- Det var på en bordell*. Olle och jag slogs om samma tjej.
Vad har du för intressen?
- Kukar, tjejer, hattar m.m.
Hur kommer det sig att du är på pricken lik en kuk?
- Jag antar att det är mössan och axelvaddarna som gör det.
Varför kallas du Kukorvar?
- Det var när jag och Olle bråkade. Jag heter ju Orvar. Så slog jag Orvar på kuken och då skrek han: - Jävla Kukorvar!
Tack och hej då då
- Hej då
*=horhus

På framsidan av detta nummer har jag klistrat en massa svettiga människor i badbyxor och bikini. Och i intervjun med Bamse svarar han gietvis: ”Att ha samlag med Brummelisa” på frågan Vad njuter du mest av? Plötsligt förstår jag varför jag hade så svårt för att prata med folk jag inte kände väldigt väl.

Känner mig helt drogad av trötthet eftersom Rufus i natt blev absolut klarvaken varenda gång jag försökte flytta ner honom från min arm.

Kommer ni ihåg - fula långhåriga killar som tänkte att de skulle få ligga mycket om de spelade in en smörballad:
1. White Lion med When the children cries
2. Mr Big med den där gitarrlåten med gräslig video
3. Whitesnake med Is this love
4. Poison med Every rose has it´s thorn
5. Gary Moore med Empty rooms

Inga kommentarer: