söndag 25 februari 2007

Alla talar svenska

Det här har vi ätit i helgen:
4 semlor
2 påsar chips
1 chokladask
2 paket glass
1 påse bilar
1 chokladkaka
1 flaska cola
1 hemmagjord pizza

Gud, någon, anmäl mig till Du är vad du äter! Grejen är att jag blir så schlagerhysterisk. Hela dagen laddar jag för denna egentligen rätt menlösa tävling – sätter på Rufus hans schlagerbyxor med silverrevärer, handlar all denna skräpmat, försöker stissa upp alla i min omgivning. Det är som om själva tävlingen inte kommer till sin rätt om man inte har extra allt att äta till.


Alla talar svenska
- skitdåliga försvenskningar av amerikanska succéserier:

1. Ali G – Situation Magnusson
Jag har inte ens klarat av att se på den svenska varianten, bara trailern fick mig att vilja krypa ur skinnet för jag blev så generad. Vad den svenska varianten inte fattat är att det ska vara roligt också – inte bara pinsamt.

2. Vänner – En fyra för tre
- Hörni killar, på senaste tevemässan over there var visst den senaste grejen några ungdomar som hänger i en lägenhet. Ska vi inte ta och köra en svensk sitcomvariant? Med Göran ”Raspen” Gillinger som grädde på moset så kan det ju bara inte slå fel!

3. Oprah – Jihde
I Sverige räcker det med en ”fräck” frisyr, en skojig dialekt och hundögon för att få en egen talkshow. Men det är klart – sportjournalister är ju kända för att vara såna fantastiska människokännare hela bunten.

4. The Apprentice – Aspiranterna
Det som i USA var en kul dokusåpa med noggrant castade deltagare (self made man, snubben som gått på alla de finaste skolorna, bitchbruden, den superdrivna arbetarklasstjejen osv) blev i svensk variant ... ett gäng menlösa brats med kotlettfrisyr och några bimbobrudar som lät killarna styra allt.

5. Bachelor – Bachelor
Eh, bygger inte hela idén på att unkarlsslyngeln ska vara åtråvärd? Bachelor-Andreas var ... jag hittar inte ens ord att beskriver honom för han är så menlös. Träaktig? Urtråkig?

Inga kommentarer: