fredag 16 februari 2007

Praoväder

Praoväder; grått, slask, grus, nerpissad snö (ej att förväxla med sommarjobbsväder – som är strålande sol, perfekt värme och lugna brisar). Käkade lunch med Sara och pratade om hennes bokmanus igår. Herrejävlar vad skönt det var att göra något som liknade intellektuell verksamhet – dvs både läsa manuset och sedan prata om det. Nu outar jag det här: Sara Villius nästa bok kommer garanterat att bli en snackis. Fast ni får vänta till nästa år.

Försöker likt en desperat pensionär pricka in alla erbjudanden av typen ”Handla för 250 kronor så får du en ask Aladdinhjärtan” på stormarknaderna härikring. Och misslyckas varje gång – igår misslyckades jag få de sagda hjärtana på Ica gratis (för att osten jag hade tänkt handla hade bortriven streckkod), jag misslyckades köpa ett paket kaffe för fem kronor på Coop (för att jag släpat med fel sorts kaffe till kassan), och jag misslyckades få 25 kronor rabatt på blöjor (för att man skulle köpa två paket istället för ett). En mycket dålig shoppingdag. Jag måste träna tills jag blir pensionär på riktigt.

Överskattat
(eller: Det var ju inte alls så bra som jag hade hoppats, men lik förbannat följer jag varje serie slaviskt)
1. House
Kul med en bitter läkare, men ...
2. Life on Mars
Kul med murriga sjuttiotalsmiljöer, men ...
3. Men in trees
Exakt VAD är kul?
4. Entourage
Kul att Matt Dillons fulare brorsa spelar den snygga skådisens fulare brorsa, men ...
5. Desperate Housewifes
Kul med den onde bögsonen, men han är ju inte med längre

Inga kommentarer: