måndag 11 juni 2007

Bloggarna var bättre förr

Shit on the pitt vad nervös jag börjar bli för körkortsgrejen. Fick provtider idag. Men det är inte bara det utan att mina föräldrar ska ta hand om Rufus medan jag är i stan på dagarna, tänk om han panikskriker oavbrutet?
En annan grej: jag har valt ”stora paketet” med tjugo lektioner och får köra upp samma dag som kursen tar slut. Men INGEN jag pratat med som tagit körkort har klarat sig på tjugo lektioner – och jag har aldrig ens startat en bil.
En gång i USA fick jag sitta bakom ratten på Charlies bil medan den var igång, men jag tyckte det gick nog fort när den bara rullade av sig själv och jag inte ens gasade. Hur ska det gå, som G alltid brukade säga. Det var så abstrakt fram till nu, men nu går det helt plötsligt hur fort som helst.

Igår var vi och tittade på det här radhuset. Det var väldigt pensionär.

Fem saker jag lovar mig själv att aldrig säga på allvar:
1. Svara: ”Han/hon/den/det har väl inga barn” när någon utbrister ”Hur hinner han/hon/den/det med det egentligen?”
2. ”Det där förstår du när du blir lite äldre.”
3. ”Du kommer att fatta det där när du själv får barn.”
4. ”Kan vi inte hyra en romantisk komedi ikväll?”
5. ”Musiken/filmerna/böckerna/barnprogrammen var bättre förr.”

Inga kommentarer: