tisdag 19 juni 2007

Äckligt

På mina sidor på Viktklubb kan jag idag konstatera att inte sen jag började min diet har jag fått i mig så lite kalorier som idag. Kanske har det att göra med att inte sen jag började min diet har en dag, speciellt förmiddagen, varit så äcklig:

Dagens äckel:

1. Vid morgonens andra sömnvändan hör jag en av katterna låta jättekonstigt. När jag kommer upp är hela hallmattan full med fjädrar och en fågelfot. Den svarta katten ser oerhört nöjd ut.

2. När jag hänger tvätt ska jag ”vädra” Rufus. Som extra försiktighetsåtgärd har jag lagt ett stycke plastad frotté och ett badlakan på ryamattan. Vad hjälper det? Så fort jag går för att hämta tvätten rullar han snabbt som satan ut på ryamattan och bajsar.

3. En stund senare kommer den andra katten glatt inskuttande genom fönstret. Han har något i munnen och först fattar jag inte vad det är, men så släpper han sitt byte en kort stund på mattan och jag ser att det är en fet jävla orm med avbiten rumpa. När jag närmar mig Moggen och ormen tar han den igen och sticker iväg. Sen hittar jag inte honom och inte ormen, vilket ger mig idel tvångstankar om ruttnande reptiler i nån garderob.

4. På eftermiddagen är jag på kurs på jobbet och bara för att det råkar vara en jobbsituation stoppar jag (efter att så gott som ha avhållit mig från nikotin i över ett års tid) in två prillor inom loppet av en timme. Sen mår jag så jävla illa att jag knappt kan lyssna och på allvar tror att jag ska behöva gå och spy.

5. På kvällen, när middag och allt är avklarat, kommer jag in i köket efter att ha nattat Rufus. Det är en rofylld scen – Peter står och diskar till tonerna av klassisk musik, Kosmos ligger på bordet och mediterar och Moggen ligger under bordet ... och glor på den halva feta ormen som slingrar sig framför honom och dessutom har avgett nåt slags mörkt kroppsslem på mattan.

Inga kommentarer: