onsdag 4 juli 2007

Black hole

Parkleken i Aspudden är faktiskt helt fantastisk – även om alla pappor där ser ut att spela i Moneybrothers band. Och det är sååå ung-medelklass-som-flyttat-till-närförort-för-att-få-större-lägenhet-för-pengarma. ***Här har jag tagit bort en grej som totalt missuppfattades men som SKULLE gå ut på att det är tråkigt att det är så superhomogent klientel - tyvärr lyckades jag inte få till någon vass formulering, det jag skrev uppfattades istället som motsatsen, att jag gick och njöt av att slippa invandrare. Och nu är jag för trött för att formulera om så att folk fattar vad jag menar.*** De har massor av kaniner och marsvin som barnen får klappa i valda delar av hagen, minigrisar, jättestora hönor, plaskdamm, flera olika roliga lekplatser.
Och den angränsande bangolfen har en servering som bara skriker seriemördare eller skräckfilm (ni vet de där campy ställena som de ironiska och sexiga ungdomarna alltid kommer till precis INNAN helvetet bryter loss) – orangespräckligt golv, träpaneler, stentroll och gamla Thore Skogman hits om övergången till högertrafik på stereon.

Har fått låna körkortsböcker av min förläggare Lotta (åh, jag är så fjantig, trots att jag själv jobbat på bokförlag i sex år nu så känner jag mig fortfarande lika viktig när jag får referera till ”min förläggare” – som något i en amerikansk teveserie) så nu jävlar ska jag plugga! Fast egentligen är det enda jag vill göra att läsa Black hole – den är så obehaglig och så fruktansvärt bra, som den ultimata skräckfilmen i serieformat. Och samtidigt är alla (speciellt killarna) så jävla fula på ett så träffande sätt att jag ligger och fnissar för mig själv när jag läser den.
Black hole

Andra fantastiska serier:

Summer blonde
1. Summer blonde av Adrian Tomine
I love Adrian Tomine. INGEN gör så sorgliga serier som han. Fast på senare tid har han snöat in på gnälliga snubbar som är rätt påfrestande.

Ghost world
2. Ghost world av Daniel Clowes
Fantastisk film. Fantastisk serie. Man vill att den bara ska fortsätta och fortsätta och fortsätta. Hur kan Daniel Clowes veta så mycket om nördtjejer?

Chester Brown
3. Yummy fur av Chester Brown
Fantastisk barndomsskildring med en mamma från helvetet.

Marlys
4. Alla serier om Marlys av Lynda Barry
Alla i de här serierna är såna fula miffon. Ändå tycker man så jävla mycket om dem.

Buddy
5. Fun with Buddy and Lisa av Peter Bagge
Alla Hate!-tidningar är värda att sluka, men bäst är episoderna med hans gravt störda flickvän Lisa.

Inga kommentarer: