söndag 15 juli 2007

Runt, runt på bandyplanen

Så vad får man för 975 000:- på bostadsmarknaden i Falun då (eller fick, har för mig att det var ca fyra år sedan de köpte huset)? Svar: Värsta tvåplansvillan, suterräng, med STOR skogstomt, gångstig ner till badplats vid sjö, gångavstånd till närmsta skola, tio minuters cykeltur från centrum i Falun, med ENORM altan på baksidan, äppelträd och hallonhäck. Var och fikade hos min barndomskompis Therese och drabbades av avundsjuka. Fick till och med en släng av det obligatoriska fan-man-borde-flytta-från-Stockholm-ändå-tillståndet. Vilket jag givetvis inte kommer att göra. Till exempel är det väldigt dåligt med bokförlag att jobba på i en stad som Falun.

Min pappa börjar se allt mer bekymrad ut när jag vill övningsköra. Jag tror han vill skydda den stackars bilens liv. En av mina bättre blunders under senare körlektioner var för övrigt att under övningen "Starta i uppförsbacke" sätta på blinkers när jag växlat fel så bilen håller på att lägga av och vi inom ett ögonblick är på väg att rulla baklänges nerför backen. När körskolläraren blir irriterad på mig börjar han för övrigt prata Gävle-mål. I helgen var Peter här och körde med mig (mest runt, runt, runt på bandyplanen) - vilket tyvärr ledde till att jag kände att det var fritt fram för vredesutbrott och hysteri från min sida. Det här körkortet kommer att dröja ...

Inga kommentarer: