måndag 30 juli 2007

Bröllop och bad

Var på min barndomskompis Thereses bröllop i Dalarna i helgen. Blev full och höll tal – där jag bland annat tog upp kuk-klubben som hon och jag hade när vi var små – och glömde att utbringa skål efteråt. Dessutom gick jag och Sara – mina andra kompis från förr – i barndom och började fnissa hysteriskt så mascaran rann när det skulle sjungas en sån där växelsång där alla kvinnor sjunger vissa verser och alla män andra. Men det var roligt och glatt – om än konstigt att träffa på hennes släkt som jag inte sett sen vi var små. Brudens tappra syster (som hon och jag brukade plåga när vi var små) hade kommit hem från BB samma dag med sin fyra dagar gamla bebis.

Och idag blev det äntligen lite sommar, för jag och Rufen och Karin och hennes son Leo och jättegravida Mette vankade ner till Sätra strandbad och tog en halvdag där. Karins kommentar till att Ingmar Bergman dött: "Jamen det var väl på tiden!"
Jag tvingade min stackars son att bada, men själv gick jag bara i till låren. Och snart flänger vi ner till Kalmar och Öland, fast egentligen är det Medelhavet man borde åka till.

Bra grejer med Skäris just nu:
1. Katthuvud-taggen (dvs tagg som i klotter – inte ros-tagg) som har börjat dyka upp överallt.
2. Den nya serveringen vid Sätra strandbad – typ tusen gånger fräschare än den gamla.
3. Ett öga rött. Snart på en bio nära dig. Tyvärr UTAN vår lägenhet bland interiörerna.
4. Bakverken på Zetas trädgård. Och att G får personalrabatt där. Eller ... Med tanke på att jag försöker bli smal är väl det kanske inte så jävla bra.
5. Torget. Med de ständigt översvämmade fontänerna.

Inga kommentarer: