onsdag 5 september 2007

I - Zombie

Jaha. Så har man börjat jobba igen då. Är SÅ trött, men fan vad skönt det är att ha kolleger igen. Annat som är bra med att börja jobba är att jag numer har en hemmaman som har middagen på bordet när jag kommer hem, plus tar alla Rufusjourer på nätterna, plus går upp med honom på morgonen, plus diskar och tvättar och ger katterna mat och handlar och rensar kattlådan och plockar i och ur diskmaskinen.
Men jag känner mig för närvarande helt urblåst i skallen. Kan inte komma på en enda festlig grej att skriva här.

Fan att de lägger Top Model och Idoluttagningen på samma tid förresten. Vi som inte kan få nog av att se folk förnedras (och glatt fäller kommentarer så som: ”Men det är tråkigt att det kommer så många och bara fånar sig på Idol-uttagningen. De ska ju göra bort sig på riktigt för att det ska vara roligt”) fixar inte riktigt det valet. Fast jag har inte en enda favorit i Top Model. De är så menlösa den här omgången. Och jag skulle tippa att det inte blir vassare i den svenska omgången.

Saker jag gör istället för att skriva på bloggen just nu:
1. Skickar fjantiga hatching eggs och fiskar och blommor på Facebook, samt förvandlar alla mina vänner till zombier på samma sajt.
2. Läser den underliga boken ”Green River Serial Killer – biography of an Unsuspecting Wife”. Det läskigaste är inte att hon var gift med en seriemördare utan att hennes första make tvingade henne att ständigt gå klädd i medeltidskläder.
3. Gör mallar och listor på jobbet för att lura mig själv att jag har fullständig koll.
4. Sitter och sover (och gapar och dreglar) på tunnelbanan.
5. Äter sköna ostörda luncher med mina favoritkolleger.

Inga kommentarer: