onsdag 12 september 2007

Riddarholmens Gareth

Nagg, nagg, nagging on heavens door. Som den där snubben sjöng på Idolauditionen. Nu är det ju så jävla mycket festliga serier som dragit igång att jag varken hinner skriva på bloggen eller boken (däremot hinner jag sitta framför Facebook och kasta får på mig själv).
Nu sitter Peter och eldar upp sig över hur lågbudget och uselt svenska Top Model är. ”Vad fan, Robert Wells med kåtslag, vad har han i juryn och göra.

Vad jag däremot HAR hunnit med är att åter befästa min position som förlagshusets egen Gareth:
Förhistoria: Sara har fått barn och jag fixar så att hon får blommor från jobbet. Hon skickar då följande mejl som jag vidarebefordrar till resten av förlaget:
”Ursprungligt meddelande-----
Från: Sara Villius
Skickat: den 12 september 2007 15:17
Till: Titti Persson
Ämne: Tack för blommor!!


Tack för de fina blommorna! Jag blev så glad! Tusen tack!
Rullar förbi om ett litet tag...

Kram

SARA”

Annika (i båset bakom mig) väser till Marianne (i båset framför mig, fast just under väsandet råkar hon befinna sig precis vid Annika): Marianne, har vi skickat blommor till Titti?

Marianne: Neej ... varför skulle vi ha gjort det?

Annika: Men hon skickade just ett tackmejl. (Hojtar fram till mig): Titti! Jag har inte skickat dig några blommor!


Jag:
Nej, men jag vidarebefordrade ju bara Saras mejl.

Annika: Jaha, men när det kommer upp såhär i bara en liten ruta ser det ut som om det är du som tackar. Och jag har inte skickat några blommor till Sara heller.

Jag: Suck. Jag får väl skicka ett till klargörande mejl då.

Jag skickar det här mejlet:
"… om någon (t.ex. Annika) undrar var det alltså SARA VILLIUS som tackade för blommorna (som företaget betalade, vi har alltså inte haft någon insamling). Jag har (mig veterligen) inte fått några blommor.
Titti"

Annika: Men nu låter det ju som om du är sur för att du inte har fått några blommor.

Några minuter senare kommer Linda förbi.

Linda: Men Titti, du låter ju helt bitter för att du inte har fått några blommor.

Birgitta (hojtar från sitt bås): Titti, är du stött för att du inte har fått några blommor?

Jag: Men vad fan! Jag får väl skicka ett nytt mejl då!

Skickar följande mejl til hela förlaget:
”Och nej, jag är (som vissa nu antyder) inte sur eller bitter för att jag inte har fått några blommor.
/Titti”

Annika: Men fick du några blommor när du fick barn då?

Jag: Nej, men det spelar väl ingen roll.

Linda (som kommer förbi igen och inte har hört Annika): Har du aldrig fått blommor från företaget, Titti?

Jag: Nej, jag har aldrig fått några blommor från företaget, men det spelar ingen roll! Eller jo, när jag började för fem år sen fick jag förresten. En krukväxt.

Annika: En kaktus?

Inga kommentarer: