söndag 16 september 2007

Jawohl vilket spännande liv

Det värsta med att tiden går så satans snabbt nu när den är begränsad (alltså inte för att jag planerar att dö inom den närmsta tiden, men för att det mesta av den är uppbundet till jobb och Rufusaktiviteter) är egentligen inte allt jag inte hinner göra utan att det när som helst kommer att vara dags för den jävla uppkörningen. Hittills har jag aldrig fått underkänt på ett prov eller en tenta eller en uppsats, så det här blir med stor sannolikhet en ny upplevelse ...

I ett anfall av frustration började jag tejpa listerna i vårt vardagsrum. Jag SKA fan måla om där, även fast jag inte har tid. Varenda gång jag varit på väg att ta tag i det har det stupat på att jag och Peter börjat vela om vilken färg vi ska ha, om vi ska ha fondtapet på någon vägg, om vilken brytning i det vita ska ha om vi nu ska ha vitt. Och så sitter vi här år ut och år in och lider av våra beigerandiga fultapeter. Egentligen är det väl idiotiskt att måla vitt när man har spädbarn, men vad fan.

Ända sedan jag slutade amma har det känts som om jag håller på att förgås av rastlöshet, och jag som inte ens tror på det där med hormoner. Från att lugnt ha setat hemma i soffan och idisslat framför teven varje helg klättrar jag nu på väggaran och undrar om folk har slutat gå på krogen eller om det bara är jag som är uträknad som sällskap. Jag tror operation måla om vardagsrummet stammar från samma rastlöshet/frustration.

Kom-ihåg-lista för imorgon:

1. Hitta ett ställe med Western Union (Gott-Tokens fungerade inte för tillfället, sa de i alla fall, fast jag tror de tycker att det är för besvärligt bara, de var lite för ivriga på att intyga att den inte skulle bli fixad på flera dagar, samt tipsa om ett annat ställe) och överför pengar till serietecknaren Jamie Hernandez i Pasadena som jag köpt ett original av.
2. Ring en körskola i Skärholmen och boka in körlektioner alla fredagar fram till uppkörningsveckan.
3. Lägg upp ett album på Facebook med bilder från externhårddisken (helst utan att få ett vredesutbrott – min dator stöter alltid på ”ett oväntat problme och måste avslutas” när jag ska hålla på med bilder.
4. Ta en tur till cykelrummet och kolla in så att ingen snott min nya cykel.
5. Programera alla veckans avsnitt av Cityakuten.
(herregud vilket spännande liv man lever ...)

Inga kommentarer: