onsdag 26 september 2007

New and improved på jobbet

Shit vad jag har börjat försumma den här bloggen. Men det är ju så frustrerande när man hela tiden måste hålla käften om allt som skulle vara festligt att skriva om. T.ex. det fantastiska projektet som jag och några till dragit igång och som jag MED GLÄDJE jobbar på varenda kväll. Det föddes på Carmen, say no more. Eller tusen olika anekdoter från jobbet (som senare skulle kunna användas som bevis mot mig i olika sammanhang).
Men det kan jag inte.
Så jag lägger in en bild på Ruffalo som gör sitt första gängtecken istället.

n550562168_178713_446


New and improved på jobbet:
1. Gammafon
Förut satt de en våning upp (man kunde höra dem klampa och stampa och dra möbler fram och tillbaka), men nu sitter de mitt ibland oss. Fan vilket skönt gäng – högljudda som fan i kontorslandskapet. Annika som sitter bakom mig sitter konstant och hojtar om olika saker, samt skickar festliga mejl – såsom dagens ”Nya rön”: en bild på ett manligt kön med en pytteliten hjärna nere i ollonet. Vilket kanske inte var jättefestligt i sig. Men tanken på att hon skulle råka skicka den till vår chef också fick mig nästan att bryta ihop i mitt lilla bås.
2. Alla nya
Ylva på Tiden! Och Karin P och Karin K och Lotta! Alla är en fröjd att käka med. Och mina spontanfikor och tillfälliga stopp på väg till och från båset blir allt fler och längre ...
3. Kafé Kladdkakan
Jag kan äta deras hälsotallrik med räkor och avokado alla dagar i veckan. Jag vet, det låter som en skittråkig rätt men paprikasåsen är HELT fantastisk. Och de som jobbar där ler alltid och är så rara.
4. Facebook
Nej, jag ska ju inte sitta och hålla på med det på jobbet. Men jag går bara in jättesnabbt, då och då för att kolla om det hänt något. Jag lovar!

Inga kommentarer: