måndag 5 mars 2007

IKEA-besöket från helvetet

IKEA-besöket från helvetet – Rufus skrek oavbrutet, bara när jag lyfte upp honom blev han tyst. Så jag fick kånka runt på 7,5 kg barn i ena handen och vagn fullastad med IKEA-prylar i den andra. Men kassören med afrikaarmband på hela handleden var en ängel, han sa: ”Ta upp honom du så packar jag åt dig.” Och så gjorde han det medan resten av kön fick vänta (och jag tvångsmässigt tänkte på hur kort tid det var sedan JAG var en del av den där kön som irriterat tänkte amen herregud, ta inte med dig ungen ut och handla då, om han är en skrikhals och du inte klarar av det).

G kom hit och var schlagerbög i lördags(fast det slutade med att jag var den enda som entusiastiskt satt och hojtade i soffan – Peter hade fastnat framför sin lap top och G undersökte funktioner på sin nya mobil). Han läste upp ett mejl från sin kusin som träffat ”en sån trevlig man” i Thailand. Lämpligt nog dök den trevliga mannen upp överallt. Och lämpligt nog fick han dem att göra av med sjukt mycket pengar. Jag berättade om städsnubben varvid han fick en affärsidé: att vara konsult i hur man bemöter/avvärjer försäljare. Examensprovet skulle vara en resa till en bazar i Tunisien och efteråt skulle all packning genomsökas. Minsta lilla vattenpipa eller kamel så blev man underkänd och fick gå om kursen.

Ska skriva dagbok för Falu Kuriren den här veckan så det kommer inte att bli så mycket bloggat.

Dagens nederlag:
1. Kattvakten ska avveckla sin verksamhet! Förutom att det är opraktiskt att inte ha honom så älskade jag hela grejen med att han körde runt på sin lilla vespa till katter i nöd, och att man kunde välja mellan budgetvakt och lyxvakt.

2. De två sakerna jag MEST gick till IKEA för att handla fanns inte – nämligen kräklappar (hur fräscht är inte den beteckningen?) och en tratt. Eller så var det bara jag som var blind av stress.

3. G har flyttat till Södertälje. Det gjorde han i och för sig inte precis idag, men jävligt bökigt är det. Det enda som är bra med det är att han helt plötsligt tycker att Skärholmen är samma sak som innerstan.

4. Rufus har blivit morgonpigg. Sju-halvåtta sätter han igång och tjoar. Och det som var bland det bästa med att vara föräldraledig – att få ligga och dra sig halva dagen.

Inga kommentarer: