lördag 24 mars 2007

Ungdomsgängen i skogen

Åh nej ... missuppfattningar. Södra Sidan har kommit och där säger Skärholmenexperten (=jag): ”Jag tror att skogspartiet bort mot Sätrabadet är ett sådant ställe där ungdomar kunde finna en fristad.” Så nu vet ni. Ungdomarna här kickar inte alls folk på stan eller rånar guldsmedsbutiker eller super sig fulla eller röker gräs – de går i skogen och plockar blommor och njuuuter av den friska luften, jajamen!

Hur ska jag våga visa mig på torget igen?! Kidsen kommer att håna mig öppet. Jag är nog inte ens särskilt felciterad, jag tror jag bara uttryckte mig luddigt. Reportern såg rätt paff ut när jag sa det, och nu fattar jag varför ...

Vad jag menade – om nu någon till äventyrs undrar – är att säkert funkar folk här som de (jag) gjorde på landet i Dalarna: när man var sådär tolv, tretton och mådde piss ville man bara bort från alla människor, och då var skogen det enda stället där man garanterat fick vara ifred.

Tvångsmässigt dyker nu samma tanke upp i huvudet på mig, gång på gång, nämligen den där gayfilmen När alla vet där ”ungdomarna” hoppar bock i parken när de ska hitta på nåt kul en fredagskväll.

Nya affärer att glädja sig åt i nejden:
1. Ica Kvantum och Coop
2. Monki
3. Denim for Girls
4. Större Nilssons skor

Inga kommentarer: