torsdag 29 mars 2007

Jävla skittelefon

Allt jag vill är att ha en basic jävla mobiltelefon – det enda jag gör är att sms:a och ringa ibland. Jag behöver inte ens några festliga ringsignaler. Men nejdå. Jag blir mer och mer förbannad på den helvetes jävla kuktelefonen som jag blev pålurad (ja, ja, jag lät mig luras, min gamla mobil håller på att falla i bitar). Den är säkert jättekul för någon som gillar att leka med sin mobil. Men jag har inte tid att plugga instruktionsbok just nu!
Och så råkade jag köpa nån jävla ringsignal också – jag tror till och med att det var någon med Peter Magnusson, fan också! Och inte vill den läsa av kontakterna på mitt gamla sim-kort. Som om det inte är nog svårt att inte isolera sig under föräldraledigheten ändå. Jag sitter i soffan och gnisslar tänder. Det finns tusen saker jag hellre skulle göra än att tabba mig på telefonen nu när Rufen sover – till exempel koncentrera mig på vad Leif G W säger på Efterlyst. Jag är en sån satans pensionär. Det här är väl straffet för att jag skrattade åt mamma när hon inte kunde skicka sms.

Andra anledningar till att tjura just nu:

1. Jag la all min barnlediga tid igår kväll på den urtråkiga fotbollsmatchen.

2. Hela trapphuset var rökfyllt igår och jag ringde inte efter brandkåren. Jag MÅSTE sluta mesa mig med såna saker. Fast det kom ändå stormande rökdykare och en massa poliser så småningom (nån annan var tydligen inte lika mesig) och jag lär aldrig få veta vad som hade hänt. Som när jag bodde på Hornsgatan för nästan tio år sen, såg en snubbe bli skjuten utanför fönstret och ÄNDÅ inte ringde efter polisen. Jag tror liksom naivt att allt ska ha en naturlig förklaring och att jag bara verkar hysterisk om jag ringer 112.

3. ”Nån jävla SPAMMARE” – en äcklig Göteborgsbratsunge och årets mest enerverande reklam.

4. Jag är så LESS på att alla SL-hissar stinker så mycket piss att man nästan svimmar. De borde vara självstädande.

5. Jag har slutat äta socker på vardagar. Vilket är bra. Men jag blir ändå på dåligt humör.

Inga kommentarer: