tisdag 20 mars 2007

Läskiga leksaker

Åh, vad tråkigt, Jake och Charlie kommer inte hit i sommar. Jag kan inte ens bli sur – eftersom de är amerikaner måste de ju typ säga upp sig för att få ledigt i mer än en vecka, dessutom är ingen av dem någon höginkomsttagare direkt.

Rufus har börjat kvittra med falsettröst, så nu lutar det mer åt att han blir glamrockare än gothare. Han har fått en hoppgunga också så att han kan träna lite sköna moves.

Läskiga leksaker:
1.
clown

Klonkar ödsligt när man rör den – jag drömmer mardrömmar om att den ska stå där på sängkanten och klonka när jag vaknar. Och varför har den ett pessar på huvudet?
Men Rufus stordiggar den, så jag antar att hans mormor och morfar – som köpte den – har bättre koll på det där än jag.

2. När vi var i Svärdsjö hade mamma lånat hem några leksaker från sitt jobb (hon jobbar med utvecklingsstörda barn). Bland annat två speldosor – en mekanisk koala som långsamt hävde sig upp ur en korg och – läskgast – ett skärt hundhuvud som rullade med ögonen.

3. Barnens lexikon. Särskilt k-delen som har en hel bildsvit som förklaring på ordet kräkas.

4. Kåldockor. Shit vad de såg läskiga ut. Fick man inte dessutom nån jäkla födelseattest med när man köpte en?

Inga kommentarer: