tisdag 29 maj 2007

Fucking fästing på magen!

Åh, vad skönt att träffa en till människa som inrättar sin vardag efter 16.30-sändningen av Cityakuten. Det är inte bara det att det är en jävligt bra serie – det är en bonusfestlighet att det dyker upp skådisar som ännu inte hade slagit igenom när de avsnitt de visar nu spelades in. Idag var t.ex. Ewan McGregor med som hispig butiksrånare.

Annika och Tyra var här och jag släpade givetvis med dem till Skärholmens gård, men när jag äntligen, äntligen lyckas få med mig någon dit (det har jag försökt med sedan jag flyttade hit) så var det stängt (de håller på och flyttar till Sjövillan).
Läskigast idag: upptäckte att jag hade en jävla fästing på magen! Fästingar, blodiglar och jordgetingar är faktiskt djur som inte borde få finnas (och då är jag ändå med i Djurens rätt).

Fyra likheter mellan en småbarnsmamma och en Roskildefestivalhemvändare:
(ja, jag gör den här listan för att lura mig själv att jag fortfarande lever ett spännande liv ... eller vänta lite nu, när jag var tjugo och faktiskt åkte på Roskildefestivalen var jag ju helt miserabel)

1. Smutsen
Man har obestämbara fläckar på sig (som ev. är kroppsvätskor) – ofta fullt synliga, men man orkar inte bry sig.

2. Sömnbristen
Man vankar som en zombie eftersom man inte fått en hel natts sömn på ett bra tag.

3. Skrymmande
På grund av det stora bagaget (vagn/tält och ryggsäck) är man ivägen HELA tiden, särskilt på allmänna transportmedel.

4. Socialt
Man zoomar in varandras bagage och börjar pga det att prata med folk man inte känner. Ofta jämför man upplevelser.

5. Musiken
Man lyssnar på The Levellers ... eller inte.

Inga kommentarer: