måndag 7 maj 2007

Sommarprojekt

Häromdagen när Peter gick upp med Rufus (jag hade sovmorgon) hörde han ett märkligt ljud från hallen. Ffftt, ffftt, fffttt – som en cd-skiva som står och hoppar utan att musiken kommer igång. När han gick ut för att titta vad det var hade Moggen diarrésprutat HELA hallgolvet. Korkade katt. Slår vad om att han var på väg till kattlådan men glömde vad det var han skulle göra halvvägs dit – ”Hm, var det MATEN jag var på väg till?” Han verkar inte vara ett dugg sjuk i övrigt heller, så jag kan inte ens tycka synd om honom. Peter som fick svabba upp det samtidigt som han hade hand om Rufus – pojken med de trettio bläckfiskarmarna som alltid hittar det vassaste, hetaste, kladdigaste och dyrbaraste sakerna på ett bord – var det däremot lite synd om.
Å andra sidan blev Peter så traumatiserad att han gjorde en serie om det. Här är kattrutan:

bajsarkatt

Efter att fem-minutersmetoden tillfälligt havererade igår och det blev en jävligt lång natt är jag så trött idag att jag - på fullaste allvar - var tvungen att tänka efter för att minnas hur man stavar till Sverige.

Sommarens projekt:

1. Körkort
Yes, nu har jag bokat intensivutbildning (av en dalatant som aldrig ville sluta prata) OCH skaffat mig ett par kulturarbetarglasögon (har sett dåligt i sådär tjugo år men varit för lat för att skaffa glasögon, jag ser ju rätt bra på ena ögat i alla fall).

2. Öland
Dricka sprit och spela Rappakalja på verandan vid Annas föräldrars sommarstuga på Öland.

3. Odla tomater
Nån gång SKA jag väl ändå lyckas. I Portland hade Jake och Charlie en hel vägg med tomater, det var väl en fyra olika sorter. Jag hade turen att vara där när det var säsong och brukade börja dagen med att gå ut och plocka en stor skål. De var så goda att man åt dem som frukt. Åh nej, nu fick jag akut USA-längtan igen.

4. Grilla nere vid Sätra strandbad
Hela Skärholmen tar sina campingstolar och utegrillar och kylboxar och vattenpipor och flyttar ner till stranden när det blir varmt. Men vi har FORTFARANDE inte förmått oss själva att gå ner dit och grilla en enda gång, inte ens på en liten engångsgrill. Skandal.

Den sista punkten orkar jag inte ens skriva ner för jag har tjatat så mycket om det, men den involverar orden ”min” och ”bok” och ”färdig”.

Inga kommentarer: