lördag 13 december 2008

13 december 1990

Lasse beter sej som en djävla nazist! Gör Hitlerhälsningar, säger ”sånt här skulle man hälla över judar” när vi håller på med saltsyra på labbet. Catrin och Millan var jättebakfulla i skolan idag.
Dagens sol: Jag har fått skolkatalogen!! Jippey!
Dagens mörka moln: Jag vet inte vad jag ska göra åt luggen medan jag väntar på att den ska växa ut. Hur jag än gör så ser det bara fånigt och/eller mesigt ut!

Kommentar från nutiden: Synd att det var just den här dagen jag var tvungen att ta dagboksutdrag, det gör det lite ... märkligt att i samma veva skriva att Lasse var min stora förälskelse när jag gick på social i gymnasiet. Skitsnygg skejtare och givetvis sådär hundra ligor över mig. Jag gjorde honom till och med till en av två huvudpersoner i en roman jag skrev - som tack och lov aldrig blev publicerad. Jag vet inte vad han hade för förvirrad period just den här veckan men de där nazitendenserna var inget han brukade plocka fram.

Inga kommentarer: