torsdag 18 december 2008

18 december 1991

De andra hade friluftsdag idag, men jag var hemma. Har skrivit på boken & snackat med Magnus som alltid låter glad & vanlig i telefonen. Men som i breven skriver med en närapå bitter ton. Han ska ge ut sina dikter, trycka dem själv till en bok, jag ska få fota omslaget!
Huvudet bara maler. Fan vad jag kommer att vara förslappad när jag börjar tvåan. Har äntligen fått röst nog att ringa till Marianne och Marit.

Kommentar från samtiden: Jag och Magnus hade tänkt oss att bli "konstnärer" och bo i en vit vindsvåning på Söder. Där skulle han sitta och skriva poesi och jag skulle svepa runt i långa svarta kjolar och träna monologer - eftersom jag ville bli skååådespelare. Herregud. Jag var en levande klyscha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, någon bok blev det aldrig! Bara för min egen del, den ligger i datorn och hånler varje gång tittar till den! Vindsvåning blev det inte heller. Men marklägenhet i Växjö! ;)

Tittip sa...

Hallå, du är väl inte död än? Du har väl åtminstone ett halvt sekel på dig att färdigställa boken?
Fast jag har helt och hållet lagt ner skådisambitionerna, thank God!