måndag 22 december 2008

22 december 1995

Gick inte ut. Jag är förkyld. Har ont i magen, ont i huvudet, ont i hela kroppen. Ibland tror jag att jag ska dö alldeles för tidigt. Ibland tror jag att jag är i full färd med att slösa bort mitt liv. Har kollat på video om Astrid Lindgren& gjort marsipanfigurer. Mamma & pappa tjatar på mig om att ÄTA MER.
Men jag kan inte. Pappa stack en bok i handen på mig (”Göckelsdansen”) & sa att stilen i den påminde om stilen i min Gruppnovell. Började slöläsa den - & upptäckte det ena uttrycket efter det andra som VI använder. Ibland undrar jag över det där: människors intuition. Min far kan OMÖJLIGT veta att JAG har blivit utelåst från Skanstulls tunnelbanestation, lika lite som hur förtjust jag är i ”helikoptern”.
Fika med Karin imorgon.

Kommentar från nutiden: Men tänk om pappa verkligen hade räknat ut det? Hur förtjust jag var i "helikoptern" alltså.

Inga kommentarer: