onsdag 3 december 2008

3 december 1985

Usch vad jag kände mej dum idag i skolan. Vi (=Jag, Lisa, Teres, Matilda, Anneli o Sofia) har på skoj startat en popgrupp. Så frågade Jonsson om hon fick vara med. Då sa vi att hon måste sjunga så högt som hon kunde först. Just då kom NG och FH in. Då sa hon att hon inte ville sjunga när dom var inne. Då sa jag: Jamen då måste du sjunga extra högt annars får du inte vara med. Då sa Niklas: Sjung själv då till mig. Jag blev knallröd och Fredrik sa: Spar på röd färgen. Fy fan!

God natt

TP hjärta FH = sant
FH hjärta TP = osant
eller …?

Kommentar från nutiden: Niklas och Fredrik gick i sexan och var THE poppiskillar i skolan. ALLA var kära i dem. En gång i fyran skickade jag ett anonymt kärleksbrev med utklippta tidningsbokstäver till Fredrik. Hela skolan pratade om det och jag avslöjade aldrig (förrän nu då ...) vem det var som skrivit det.

Inga kommentarer: