tisdag 9 december 2008

9 december 1989

Jaha. Så var den Hean avklarad också. Urtråkigt! Satt på en stol och grinade. Ingen brydde sej. Anna var med LillBacken. Teres och Micke såg så lyckliga ut sååå, Sara gick med Ture och Erik A (Lillis) var jättekär i henne. Gulligull. Varför måste just jag se ut som en apa. Jag kommer aldrig någonsin att få en grabb för ingen kommer någonsin att vilja ha mej. Igår fick jag ett kort brev (En lapp på ca 3 rader) från Anton Glanzelius. Allt är meningslöst.

Kommentar från samtiden: Hea var alltså suparstället för alla fjortisar i Svärdsjö. Det var här ALLA hånglade för första gången.
Fast jag hånglade inte. Jag satt hemma och skrev fanmail till Anton Glanzelius (okej, den här kalendern börjar bli pinsammare och pinsammare märker jag)efter att ha sett honom i Mitt liv som hund.

Lista över några av de märkligaste smeknamnen på min högstadieskola:
1. Torsk
2. Sumo
3. Boppen
4. Ture lur

5 kommentarer:

Anders Sveen sa...

Hej Titti,

Jag hoppas att det är okej att någon som vet precis vilka människor det är du skriver om kommenterar och säger att han finner det oerhört roligt, och väldigt väldigt bra.

Anonym sa...

Skrev Anton att livet var meningslöst? Eller var det du som tyckte att livet var värdelöst för att han svarade? Femtonåringar vet aldrig vad de vill.

Anonym sa...

På min skola fanns det för övrigt en "Video", en "Jimmy Juck" och tre jättetjocka tjejer som när de kom vaggande i flock gick under samlingsnamnet "De tre rövarna".

Tittip sa...

Anders: Oh ja, komplimanger funkar alltid. Även om det förstås blir dubbelt, eller kanske trippelt, så pinsamt när jag vet att någon som har koll på personerna läser det här. Jag menar, Johan Wallner, jag kan fortfarande rodna av SKAM när jag minns att jag var förälskad i honom. Ni gick väl i samma klass?

Nanci: DET vore verkligen fantastiskt, om det enda Anton Glanzelius skrev på sin lapp var "Livet är meningslöst." Då hade han nästan förtjänat min dyrkan.

Anders Sveen sa...

Jag tänkte faktiskt nämna just Wallner men strök det för ordningens skull eftersom du skrev om honom i inlägget innan.

Han gick i C, och jag i D. Som tur var.