måndag 29 december 2008

Dragonhouse

Tillbaka i stan och mol alena i lägenheten efter att Peter och Rufus flygit till Kalmar. Det är så tyst … Eller, det är det ju inte alls det, eftersom de unga kvartersligisterna oavbrutet skjuter raketer och teven står på och jag lyssnar på alla fina julklappsskivor jag fått och den övergödda katten springer runt och jamar, men ändå.
Som vanligt inbillar jag mig att jag ska hinna oändligt mycket bara för att jag är ensam hemma, t.ex. göra färdigt romanen, städa hela lägenheten, köpa en skrivare, fira nyår, klippa mig, käka lunch med G, käka middag med G, köpa en ny barnvagn, fynda på mellandagsrean, måla om i vardagsrummet, plantera om blommor. Och spela playstation.

När jag slösurfade efter tänkbara lunchställen hittade jag Dragonhouse fantastiska meny. Någon måste ha haft väldigt roligt när hon gjorde menyn. Fast fan vet om jag vill äta där.

Best of Dragonhousemenyn:

1. ”Tusenårsägg” 68 kr
Obs! Speciellt marinerade ägg, vilket ”åldrar” dom c:a 1000 år! Effekten är densamma som ”naturlig” åldring. Dock tycker ca 80 % av västerlänningar inte om sådana ägg.

2. "Ekorrfisk" 268 kr
Hel benfri gös (ca 0,8kg) som friterats med sötsur bönsås. Namnet kommer av att den färdiglagade fisken liknar en ekorre.

3. Chili-kyckling (Mycket stark 118 kr
Bitar av ungkyckling friterade med chili och Szechuanpeppar. Här finner ni kycklingen i ett hav av chili, men se upp – risken finns att hela munnen bedövas. Lycka till!

4. ”Myror som klättrar i träd” 138 kr
Wokade glasnudlar (”träden”) blandat med fläskfärs (”myrorna”).

5. Frasig Gristarm (stark) 158 kr
Äckligt? Tvärtom, och även vanlig korv är ju gjord med tarmar!

Inga kommentarer: