söndag 24 december 2006

En skön jul och några borden

En skön julafton. Vi är vuxna nu, så vi får stanna hemma själva och ha det lugnt och vräka i oss choklad. I och för sig hör jag till den lilla skaran som faktiskt gillar julen, jag gillar till och med att åka hem och fira den med mina föräldrar. Men att åka tåg i värsta julrusningen med barnvagn och kolikbarn känns oöverstigligt. Plus att jag fortfarande inte fixar det där med att amma offentligt.

Att det blir lite spridda skurar med bloggar nu för tiden har inte bara att göra med att det är svårt att komma åt, jag har fan inget att skriva om (som inte är totalt ointressant för alla andra) nu när jag är mammaledig – hur kul är det att läsa om mjölkspyor och diarré (jo, det förstås, om det t.ex. handlar om när G bajsade på sig är det en anekdot som kan upprepas i oändlighet, men ...)

Jag borde ...
1. Hitta en daglig rutin för romanskrivandet – det har inte alls blivit av sedan R föddes
2. Åka in till stan oftare och typ fika
3. Spela in en massa filmer som de visar nu i jul
4. Sortera ut alla barnkläder som redan är för små – så att jag inte än en gång släpar fram dem och försöker pressa in stackars Rufus i dem.
5. Läsa mer än rubrikerna i de kvällstidningar jag envisas med att köpa var och varannan dag.

Inga kommentarer: