måndag 11 december 2006

Och i rymden kan han stanna

Min första dag som ensam hemmafru med Rufen, och shit vad stressigt det är. ”Wow, han sover i en minut, jag hinner tömma tvättmaskinen!” Fast igår kväll var Karin, Mette, Annika och hennes sju veckors barn Tyra här, och när Annika berättade att de inte ens har en tvättmaskin insåg jag att vissa grejer har vi det i alla fall bra med. Nu ligger han lugnt bredvid mig på soffan så nu får jag speedblogga i fem minuter. Annars är det enda som funkar (förutom att amma) att flumdansa till Bob Marley med honom i famnen – vi kanske borde köpa en liten sån där utbuktande skinnmössa för dreadlocks till honom i julklapp. Så nu kan hela huset mitt emot mig se mig dansa runt i sunkig morgonrock (med den karakteristiska lukten av sur mjölk). Om de nu bryr sig (JAG brukar titta med intresse på folk som typ står i bar överkropp och dricker mjölk i huset mitt emot).

Äntligen har de skjutit ut Fuglesangen i rymden, där kan han gott stanna. Jag drabbas fan av tristesskoma bara jag ser namnet nu, och så står det saker som att han borde bli årets svensk, att han är en lysande representant för Sverige. Jo, tjenare, vem utanför landet bryr sig? Hallå, Kazakstan hade fan en man i rymden för flera år sedan, Kazakstan! Någon som minns den händelsen, någon som tänkte: ”Åh, nu skickar Kazakstan en man till rymden, det verkar vara ett spännande land, dit skulle man kanske åka.”

Filmer man ALLTID kan se om:
1. This is Spinal Tap
2. Ghostworld
3. På drift mot Idaho
4. Heathers
5. Donnie Darko

Inga kommentarer: