måndag 17 november 2008

Fem saker jag EGENTLIGEN borde göra istället för att skriva den här bloggen

1. Jobba på romanen
Men jag var så satans effektiv i Dalarna att Det Svåraste Momentet närmar sig alldeles för fort, dvs det som inte ska jobbas om utan skrivas till. Att jobba om och stryka vissa ”darr-på-stämman”-meningar (som min förläggare så träffande kallar dem) is pure pleasure. Men att faktiskt skriva till är förknippat med viss ångest. I alla fall innan jag kommit igång.

2. Packa
Eftersom jag ska till Djurönäset på facklig grundkurs för förtroendevalda imorgon. Grejen är att jag ju nästan aldrig reser utan Ruf nuförtiden. Då måste man ha med en miljard grejer, typ böcker och leksaker som kan funka som förströelse, frukt och kakor och annat ätbart som kan funka som förströelse när böckerna och leksakerna inte längre hjälper, sjuttiofem ombyten, nappflaskor, Lambikuddar. Men nu, en natt på egen hand. Jag kan knappt komma på nånting jag behöver. En tandborste? En pocketbok?

3. Betala räkningar
ALLA våra räkningar är försenade nu. Och det är inte finanskrisens fel. Men de ligger alltid slängda över hela lägenheten, och när man väl har lite, lite fri tid är det verkligen bland det tråkigaste man kan göra att först leta rätt på de jävla räkningarna, sen leta rätt på sin koddosa, sen hoppas att internethelvetet ska funka och slutligen sitta där och knappa siffror i oändlighet.

4. Borsta katterna
Så att de slutar spy så mycket hår överallt. Samt klippa deras mördarklor. Jag minns på den gamla goda kattvaktstiden när man kunde beställa extra grooming av katterna för en nätt summa när snubben ändå skulle komma förbi och ge dem mat.

5. Gå och lägga mig.

För övrig tycker jag att Niklas Rådströms artikel i DN idag var skitbra. Piss off, alla nyliberaler.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Niklas Rådström for president! Ska försöka memorera några av de snärtigaste argumenten, så att man kan slänga fram dom när folk tycker att man är en parasit!

Packningen: Tandborste, deo, kläder, öronproppar. Klart!

Tittip sa...

Jag glömde det viktigaste: en varm tröja. Fan vad jag har frusit.