söndag 30 november 2008

Plågsam julkalender från och med imorgon

För några år sedan hade Johan Hilton en alldeles, alldeles underbar julkalender på sin blogg. Han publicerade utdrag ur sina gamla dagböcker, ett nytt utdrag för varje dag. Den idén måste jag förstås kopiera, fast givetvis på ett tvångsmässigt, ocd-sätt.
Eftersom jag har en STOR kartong med dagböcker som sträcker sig mellan 1983 och 1997 (de från 1982 strök med när vårt källarförråd svämmades över av vatten) ska jag plocka kronologiskt från dagböckerna så gott det går. Dvs, 1 december från 1983 förstås (då jag är 9 år) , och 24 december borde rimligtvis vara dagboksanteckningen från julafton 1997.
Eftersom jag på så sätt inte kan välja – eller välja bort – kommer det förstås att stundtals bli mer plågsamt än roligt. Enda gången jag får redigera är om jag riskerar att såra eller kränka människor jag gillar.
Tyvärr är en röd tråd genom ALLA de här åren (ja, ja, nästan i alla fall) att jag är olyckligt kär i nån snubbe. Det leder till mer av ältande och mindre av några djuplodande insikter om NÅGONTING.

Ja, ja. God jul på er då.
(om något tror jag att de här dagboksutdragen kommer att bevisa att allt faktiskt blir bättre med tiden …)

2 kommentarer:

Piakvinnan sa...

Modigt. Eller helt galet. Vet inte riktigt.

Men jag ser fram emot att läsa dessa. Om det är tänkt att komma i allmänhetens till handa. Men visst är det så?

Anonym sa...

Hurra!