torsdag 16 november 2006

Kanske världens tråkigaste tecknade serier

Dagen rivstartade med dramatik (nej, inget barn än, mitt eviga mantra). Var hos MVC för vanlig koll och det verkade som om ungens hjärta var slött. Så jag fick tid direkt på Huddinge och beordrades åka dit omedelbart. Fast det gjorde jag inte. Jag gick och köpte en blå Dalahäst (till Charlie) i en vikingaaffär först. Sen blev jag nojig för att de inte skulle ta mig på allvar på Huddinge för att jag kom bärande på vikingapåsen (överhuvudtaget blev jag rätt nojig över att möta folk när jag vaggade runt med en vikingapåse i handena – ”Ja, nu när jag ska föda när som helst passar jag på att köpa några Tors hammare till barnkammaren. Vi tycker ju att det är viktigt att vårt barn får riktigt urnordiska värderingar nu när vi bor i Skärholmen och allt”). Insåg dessutom att jag inte hade en jävla aning om hur man tar sig till Huddinge sjukhus. Inne vid datorerna på Seven Eleven stod en hel hord av turister framför datorerna (resten av Gamla stan var i princip tömt på folk) så inte kunde jag surfa in på sl.se heller. Nanci fick rycka ut som färdplanerare, och det regnade och var alldeles grått och jävligt deprimerande, och inte fick jag tag på Peter heller.

Efter en stunds irrande på Huddinge (så jävla STORT) hittade jag rätt och fick ligga ner med två grejer fastspända på magen och lyssna på ungens hjärtljud och ur maskinen kom det ett papper med två kurvor á la lögndetektor. Och alla där var så SNÄLLA. Vid det här laget hade jag fått tag på Peter och halvt skrämt livet ur honom. För det var ju inget fel alls på hjärtat. Ungen hade väl bara chillat där på morgonen – vem gör inte det?

Nej, hu, jag lovar – det här ska inte bli någon jävla mamma-barn blogg

Kanske världens tråkigaste tecknade serier:

1. Medelålders plus
En tant går runt och vattnar blommorna medan en gubbe kåtar upp sig över unga tjejer och tror att han är jätteattraktiv.

2. Älgen Hälge
En älg står bakom ett träd under älgjakten. Ibland förklädd. Har för mig att utställningen med originalteckningar från Älgen Hälge var den absolut populäraste utställningen på Seriegalleriet. MER populär än Hans Arnolds bilder. Skandal.

3. Baby Blues
En jättetråkig familj har två barn som kräks och bajsar på sig.

4. Katten Gustaf
En misslyckad snubbe har en fet katt som äter jättemycket.
Så här kul är den här serien – här kan man själv slumpa fram olika Gustafrutor till sin egen strip.

5. Nemi
En gothbrud dricker sig full och äter godis istället för mat. Hon tycker om tatuerade hårdrockare och gulliga djur också.

Inga kommentarer: