måndag 13 november 2006

Men kom nu då!

Åh vad jag är less på det här nu. Kan inte den jäkla ungen komma ut snart?! Allt är ju fixat och klart, jag har till och med köpt blöjor. Och jag börjar få gröt i hjärnan – frågade G om en persons ”alibi på nätet” idag (han skrattade ut mig) och det tog typ en timme innan jag insåg missen. Mer eller mindre bor på sajten Familjeliv för att följa trådar som ”Hur märkte ni att det var på G?” Där tar jag girigt till mig alla tips om hur man kan starta förlossningen. Färdknäppen känner väl alla redan till, nu testar jag följande tips:
1. Grape Tonic
2. Färsk ananas (ska inhandlas imorgon)
3. Fanta pineapple/grape (borde väl vara det ultimata? Eller funkar inte syntetfrukt?)
4. Röra mig mycket (nåja ... jag vaggar ner till Vivo i alla fall)
5. (Min egen teori) Planerar in saker för kommande dag.
6. (G:s tips: ”Men ät choklad då. Det är ju laxerande.” Eh ...)

Men i och med att jag börjat hänga på den sajten har det verkligen till fullo gått upp för mig vilken guldgruva såna här sajter är för folk som skriver. Innan jag blev så desperat som jag är nu följde jag andra trådar än ”Hur märker jag om förlossningen är på gång?” med betydligt större intresse och lärde mig mängder om t.ex. tillvaron med en sambo i fängelse och folk som hade erfarenheter av LVU. Ovärderlig förstahandsinformation!

Inga kommentarer: