fredag 17 november 2006

Var på sån där överbördskontroll på Huddinge idag. Och det visar sig att jag bär runt på en jätte. Efter ultraljudet kom barnmorskan glatt tillbaka med en utskrift och sa på pigg norska:
”Jaha, och där ser du barnets beräknade vikt – 4766 gram.”
Jag blev helt stum. Nästan FEM kilo! Själv hade jag fettvalkar över hela kroppen när jag föddes (jag såg ut som en tjock farbror) – och jag vägde ”bara” 4,3 kg.

Vi har nu invigt Skärholmens nya food court. Det är så obeskrivligt TOPPEN att den har öppnat. Fan vad jag och tjockisen kommer att hänga där. Testade räkor i gul curry på Sawadee men kan knappt bärga mig förrän jag får testa följande:

1. Grillade räkor, klyftpotatis och aioli på Alhambra
2. Stenungnsbakad pizza med bl.a. pinjenötter, körsbärstomater och pesto på det italienska stället
3. Spenatpajen och rörorna på libanesen
4. Sushin på Sawadee
5. Pieces of peace – veg.rätten på Wokstället.

Inga kommentarer: