onsdag 15 november 2006

Usel gratisfilm

På grund av tristess trotsade jag tyngdlagen och vaggade iväg till Kungens kurva (ja, jag vaggar verkligen, som Vito – gaygangstern i Sopranos) för att ”komplettera”. Okej, oftast när jag ”kompletterar” nu för tiden är det i form av dyra bebiskläder med gulliga/skojiga djur på, dyra bebispåslakan med gulliga/skojiga djur på eller dyra leksaker (som är gulliga/skojiga djur). Fast den här gången behövde jag faktiskt en del grejer från IKEA och Babyland.

Peter mötte två kvinnliga poliser nere i trapphuset. De undrade om han hade sett ”någon skum person” i huset. Eh? Hur ser en skum person ut?

Jaha, så har man gnetat och sparat sju märken på juicepaketet och ska äntligen belönas med den utlovade filmen (det är sånt man orkar engagera sig i när man är hemma och är spränggravid). Loggar in, och ser att det bara finns tio filmer att välja på. Och vilka jävla filmer sen – Lassie, Rent, Så som i himmelen, Lilla Jönssonligan och stjärnkuppen, Basic Instinct 2. Va fan! Hade jag vetat det hade jag ju köpt godare juice än den man fick ett märke med.

Ja, jag är en pensionär del 2:
1. Se ovan (sparar på juicemärken för att få en dålig gratisfilm)
2. Ser till att alltid handla de varor på Vivo som ger extrapoäng
3. Tycker det är prisvärt och praktiskt att äta på IKEA.
4. Älskar Nougatpågar (R.I.P)
5. Pratar med mina katter.

Inga kommentarer: