måndag 20 november 2006

Saker som gärna får försvinna

Fan vad jag hänger på Huddinge nu. Känns som jag börjar kunna förorterna Vårby Gård och Flemingsberg – det är där bussen från Skärholmen åker.
På MVC skickade de dit mig för att få tid för igångsättning. Korridorerna där är oändliga (eller är det bara jag som är ovan vid sjukhus?) - skulle funka att spela in en svensk version av Riket (varför man nu skulle göra det – den amerikanska versionen sög ju hästballe). Ännu ett varv med dessa ändlösa vänta-barn-barn-mamma-familjeliv-tidningar, kan knappt skilja dem åt. Och så fick jag träffa läkaren. Som sa att nej du, det här barnet är för stort, här blir ingen igångsättning. Fick nästan panik där, såg framför mig hur det skulle bli vecka 43, 44, 45 i graviditeten, hur jag bara växte och växte tills jag inte längre kunde gå.

Men då sa hon det magiska, efterlängtade ordet: Kejsarsnitt. Så nu har tjocka Polly/Rufus i natt, tisdag och onsdag på sig att ta sig ut på egen hand, om inte blir det kejsarsnitt på torsdag. Och det känns som en ljuvlig lösning. I alla fall om jag slipper ligga på morfinuppvak med folk som spyr i tio timmar.

Menlös mat som gärna får försvinna
(och som av en händelse är allt sånt som pensionärer ofta gillar):
1. Finska pinnar
Kanske världens mest menlösa kaffebröd.
2. Mandelkubb
Konstruerade så att det ska bli en torr massa som fastnar i gommen.
3. Fiskbullar
Världens vidrigaste maträtt. Och då har jag inte ens sett hur det går till när de tillverkas.
4. Bridgeblandning
Särskilt chokladkulorna med äcklig gele i.
5. Sill och strömming
Finns det nån som faktiskt gillar det?

Inga kommentarer: