lördag 11 november 2006

Program man inte vill vara med i

Suck och stön för McDonald’s i Skäris. Säg att vi har handlat där 20 gånger. Åtminstone 17 av de gångerna har det blivit fel. Nästan jämt glömmer de cheddardippen, eller så får man fel smak på milkshaken, eller så får man fel sorts fiskburgare. Och det spelar ingen roll när på dygnet man handlar heller – stressig lunchtid eller asloj kväll. Det spelar ingen roll att vi har börjat avsluta beställningen med att fråga typ: Och ni har lagt i cheddardip? Och milkshake? Och det är en fiskfilét och inte en Big fish? Vi har till och med börjat beställa exakt samma sak för att det ska bli lättare för dem, men det hjälper inte.

Jag vet att det är uselt betalt och skitdåliga arbetsvillkor och stressigt och att de som jobbar där är unga. Men hur svårt kan det vara? Nej, inget mer McDonken för mig. Dessutom börjar jag alltid tänka på Du är vad du äter när jag sitter där och tuggar på mina strips – jag ser framför mig det där stora bordet dignande av strips och glass och cheddardip och programledarens: ”Det här, Titti, är vad du äter under en vecka, skrämmande va? Nu ska vi köra lavemang på dig.”

Andra program jag inte vill vara med i:
1. Big Brother
Där spyr ju folk hela tiden.
2. Fear Factory
Där spyr ju folk hela tiden.
3. Insider
Min mardröm är att Aschberg ska komma stormande och sticka upp en mikrofon i ansiktet på mig. Vad jag skulle anklagas för vet jag inte riktigt. Att jag har varit djurrättsaktivist och ändå jobbar med barnböcker, kanske?
4. Idol
5. Floor Filler

Ps: Folk skriver så otroligt fina och snälla och roliga kommentarer att jag blir alldeles rörd, men nu har jag i alla fall min första bloggbeef, om någon vill läsa. Det är på inlägget jävla idiot@home

Inga kommentarer: